söndag 20 mars 2011

Frustration

Känner att jag har väldigt mycket inom mig som måste ut och då menar jag ut på ett explosivt sätt. Eftersom jag inte är den våldsamma typen kan jag inte gå och mucka gräl på nån klubb utan tar istället tillfället i akt och sparkar ur mig skiten på dagens sista dansklass. Jag tog ut all min frustration, irritation och Gud vet vad för känslor genom att sparka högt, pas de bourre-a snabbt och dansa som om det var för sista gången. Jag dröp av svett och kände mig lite gladare och mer uttömd efteråt; lite nollställd kan man säga. Effekten har tyvärr försvunnit lite grann nu så jag måste hitta ett nytt sätt för utlopp. Kanske ska börja kick- boxning...
Timothy är annars glad. Han har börjat sova mer och mer i sin egen säng vilket betyder mer utrymme för mig som i sin tur betyder mer sömn. Glad mamma! Ja, dvs när hon inte är arg på idioter och korkskallar!


It feels like I have a lot of emotions bottled up that needs to get out, and I mean to get it out in a real freakin' explosion. But since I'm not the violent type it feels wrong to go down to a pub and start a fight, so instead, I just let the explosion happen at my last dance class today.
I took out all of my frustration, irritation and God knows what else by kicking high, pas de bourre-ing fast and dancing like it was the last time. I dripped of sweat and felt happier and drained afterwards; it was like pushing a reset button!
The effect is now almost gone, sorry to say, so I have to find a tool to outlet. Maybe kick-boxing?!
Timothy is very happy though. He has started to sleep in his bed more which means more space for me, consequently more sleep. A happy mother! Well, when she's not angry with idiots and other boneheads!





Inte i mammas säng

Not in mommy's bed

1 kommentar:

  1. Ok, dags att Viber'a snart igen känner jsg. Är lite på samma ställe, var så arg igår att jag hade svårt att somna...

    SvaraRadera