onsdag 23 mars 2011

Printer, check!

Köpt skrivare! Bror Anders skulle egentligen lägga ut pengar så länge, men jag fick på faktura så han fungerade som moraliskt stöd i stället.
Jag har ju en sjuklig beslutsångest som vi alla vet, och när jag äntligen fastnade för en skrivare (om än lite dyr, kanske) så fanns den inte på lager. Då var det ju kört! Det var exakt DEN jag skulle ha. Hittade till slut en annan som jag blev nöjd med OCH som var femhundringen billigare. Expediten skulle se efter om den fanns på lager och frågade när han kom tillbaka hur många jag ska ha?!
"Eeehm..." säger jag och tittar på honom som ett fån eftersom jag inte förstår frågan.
"Hur många skrivare, menar du?" frågade jag men tänkte att det omöjligt kan vara det han menar.
"Ja, jag har bara tio nämligen men jag tänkte om ni ska ha femton"... Va?
"Nej, bara EN skrivare blir bra tack" sa jag och ansträngde mig för att inte låta som om jag tyckte att han var dum i huvudet. Det lyckades inte Anders med riktigt lika bra, som istället hånskrattade åt honom. Men vadå?!?
En man och kvinna kommer in med varsin barnvagn, varav ett spädbarn, och köper femton skrivare?! Hehehe... Han kanske var trött.


Bought a printer! Brother Anders went with me to borrow me the money until tonight, but I'll get an invoice in the mail, so he acted as moral support instead.
I am pathologically indecisive, as we all know, and when I finally decided on a printer (although a bit pricey, perhaps) they didn't have it in stock.
Of course no one else suited me, after that.
Finally I found another that I was happy with and that one was even $70 cheaper. The clerk went to check if it was in stock and came back asking how many I wanted?!
"Eeehm ..." I said and glared at him looking stupid. I didn't understand the question.
"How many printers, you mean?" I asked, but thought that it couldn't possibly be what he meant.
"Yes, I have only ten in stock but I thought maybe you want to have fifteen or something?" ... Huh?
"No, only one printer will be fine thanks" I said and made an effort to not sound as if I thought he was an idiot. Anders didn't manage that quite as well, but scoffed at him. But I mean, Jesus?!
A man and woman walks into a store, each with a stroller, including an infant, and buys fifteen printers?! Hehehe ... Maybe he was tired.







glad ägare till trådlös skrivare/scaner/kopiering. Kan skriva ut från min iPhone, har touch-skärm, kan sätta i kamerakortet och skriva ut direkt, nätansluten och många andra bra saker!
happy owner to a wireless printer/scanner/copy machine. I can print directly from my iPhone, it has a touch screen, I can insert my camera card and chose what pics to print, connected to the web and many more great things!



2 kommentarer:

  1. Vadå? Jag köper väl ett tjog skrivare per månad jag, går åt som ägg ungefär... Haha, vilken tomte..!
    Nu blev jag dock sugen på en själv, det där lär ju sjukt praktiskt..!

    SvaraRadera