lördag 12 mars 2011

At home with the Prince

Skrutten kom hem igår, uppburen från bilen, sovandes i moffes armar. Skönt, tänkte jag eftersom jag var rätt spak efter nattens äventyr och inte riktigt orkade med en livlig groda.
Han vaknade efter 40 min men som tur var behövdes bara lite välling för att somna om... bredvid sin mamma... klockan åtta på kvällen! Rätt trött som sagt. Vi stensov till halv sju på morgonen.
Annars har det gått relativt bra idag förutom att Timothy har varit allt annat än en liten prins; han har varit riktigt grinig. Han kanske också mår illa (jag ber att han slipper magsjukan)!
Nu sover han i sin (!!!) säng och jag ska koka vätskeersättning (ifall att)!

Titta på den här kalufsen! Så såg jag också ut när jag var liten... sen är ju pappa D. rätt lockig också.






Look at these thatchy curls! I looked exactly like this when I was little too... And daddy D. is pretty curly too.

My baby boy arrived home yesterday, carried by grandpa, sound asleep in his arms. Awesome, I thought, cause I was pretty weak from the night's adventure and didn't really have the strength to entertain the energetic little mister. He woke up again 40 min later but I just gave him a bottle and he immediately fell asleep again...next to mommy... at eight in the evening. Like I said, pretty tired! We slept like babies until 6.30 am.
It went well today although Timothy has been Crank McCranky! Maybe he is starting to feel sick too (pray that he doesn't get the stomach flue)! Now he is asleep in his own (!!!) bed and I'm gonna make some rehydration (just in case)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar