söndag 13 mars 2011

It was bound to happen!

Det var ju ganska självklart att Timothy också skulle få magsjuka, så jag blev inte så förvånad när jag vaknade av att min rygg täcktes av kaskader av spyor för ca 40 min sen.
Fanns inget annat att göra än att torka barnet, byta tröja, torka spyor, byta lakan, lägga ut handdukar över sängen och en hög handdukar vid sängen. Satte också en hink vid sängen för honom att kräkas i... skratta inte, man får ju hoppas lite!
Jag gav honom tre tsk vätskeersättning som jag kokade ihop tidigare, tack Gud!
Nu sover grabben och man får väl bara hoppas på att det inte varar lika länge som det gjorde för mig!
God natt på er :)

Of course Timothy would, most likely, end up with stomach flue as well; so I wasn't that surprised when I woke up from a cascade of vomit covering my back 40 minutes ago.
Nothing else to do but to wipe baby, change shirt, wipe vomit, change sheets, lay out towels all over the bed and a pile of towels by the bed. I also put a bucket by the bed for him to throw up in... don't laugh; one can always dream!
I gave him three teaspoons of the rehydration that I made earlier this evening, thank God.
Well, kid's asleep and we can only hope this wont be as long lasted as it was for me!
Have a good night everyone :)







Utslagen stackare
Worn out, poor guy

1 kommentar:

  1. awwww poor guy! glad you are better but sorry that tim is sick :( - rai

    SvaraRadera