torsdag 3 mars 2011

Typical Lou-blunders




Det är så jävla typiskt mig att säga något ur-dumt! Jag försökte connecta med manikyristen och skulle vara lite rolig... Dålig ide!
Jo, mitt ex är från Texas och jag brukade retas och säga att i sverige är ridning en tjejsport och det är fjolligt om killar rider och skulle bli mobbade (detta är givetvis INTE min egen åsikt! Det var bara för att retas med honom). Han blev ju alltid arg såklart eftersom Texas är stolta över sina hästar och där är det en manlig sport; jag menar dom har ju cowboys på riktigt där borta (coolt, tycker jag!!!)
Jag och manikyristen pratade om hästar och jag tyckte att det passade sig att förtälja denna lilla anekdot... Hur fan kunde jag veta att hennes 7-åriga son rider?! Så mitt roliga skämt  blev på hennes sons bekostnad... pinsamt!

För att fortsätta pinsamheterna började Timothy skrika och åla sig; måste säga att hon är fantastiskt duktig som klarade av att göra mina naglar så fina undertiden jag höll fast en Timothy!
När hon var klar med högerhanden, höll hon ut sina händer i en gest att hon ville ha min vänsterhand... men jag fick för mig att det var mitt barn hon ville ha, så jag gav henne Timothy istället! Varför? Varför, Louise, skulle hon vilja ha Timothy när hon sitter och fixar mina naglar??? För sent insåg jag mitt misstag och hon satt därför och målade mina naglar med min son i sitt knä!
Igen, väldigt professionell och trevlig, sa hon inget trots att jag innan förolämpat hennes son!

(Det är som den gången jag trodde jag var sen till min balettlektion och när jag såg att dom redan börjat rusade jag in i klassrummet och började dansa.  När vi stod och gjorde en Port de bras på golvet såg jag att eleverna var lite yngre än mig... ungefär 12 år yngre och vi gjorde slutet av en klass. Jag hade misstagit mig! Istället för att springa in till en klass som precis startat, var jag med och gjorde dom trettio sista sekunderna av den tidigare klassen tillsammans med massa 9-åringar; min lektion hade inte ens börjat. Typiskt, eftersom jag hade en liten crush i läraren!)
Typiska Lou-misstag!


It's so typical me to put my foot in my mouth! I was trying to connect with the manicurist (lovely woman in every way) and decided to joke with her... bad idea!
Well, my ex-boyfriend is from Texas and when we were dating I teased him by saying that in Sweden horse back riding is considered a girly sport; that a little boy would probably be bullied if anyone knew he was doing it (I just teased him so I don't put ANY truth or own opinion into this).
Of course my ex always got angry because Texans are very proud of their horses and it's considered a manly sport; I mean, the cowboys are for real over there (awesome, i know!!!) 
Me and my manicurist were talking about horses and I, for some stupid reason, decided to tell her this anecdote...  How was I to know that her seven year old son is doing horse back riding?! 
So my funny joke turned out to be on her son's expense... 


To contuinue the embarrasment, Timothy started screaming and squirming; I must say she is very talented to have done such a good job on my nails with me moving all the time, holding Timothy!
When she was done with my right hand-finger nails she held out her hands in a gesture to show me that she wanted me to give her my left hand...  only I thought she meant to take my child, so I gave her Timothy instead! Why? Why would she wanna hold my child when she's doing my nails??? Well, too late I understood my mistake and she continued to paint my nails with my son in her arms.  Again, very professional and friendly who didn't object to this, even after insulting her son!


(It's like the Lou-blunder, when I rushed to a balett class and saw that they had already started it... Ran inside and joined the class. When we were standing doing a port de bras on the floor, I noticed that the students were a little younger than me... about 12 years younger and we were doing the end of a class.  So basically I'd joined the last 30 sec from the class before with 9 year olds; mine hadn't started yet. Typical, since I had a crush on the teacher...)
Typical Lou-blunders!


2 kommentarer:

  1. Haha! Helt underbart... Minns balettgrejen, sjukt kul! Snyggt blev det iaf!

    SvaraRadera
  2. Ja klassen hade rätt roligt åt det ett tag ;)
    Men naglarna är jag nöjd med iallafall!

    SvaraRadera