onsdag 2 mars 2011

Oral phase

Can't wait for Timothy to stop putting everything in his mouth. The oral phase needs to be done with!
Here is a little list on the various objects and materials I have had to fish out from inside his screaming mouth by bending apart his clenched jaws! I want you all to bear in mind that he is very fast and if I hadn't been just as fast he would actually have time swallow... Constant vigilance! ... Or I could just clean better ;)


Längtar efter att Timothy ska sluta stoppa allt i munnen. Nu får den orala fasen gå över!
Här har jag skrapat ihop en liten lista med olika typer av prylar och material som jag fått fiska ut ur hans gastande mun genom att bända upp käkarna på honom.
Innan ni ringer socialen vill jag att ni ska tänka på att han är väldigt snabb och om jag inte varit lika snabb skulle det åkt ner i magen... Konstant vaksamhet! ... Eller så skulle jag kunna städa mer noggrant  ;)

1. Paper from Elle Magazine
    Papper från en Elle-tidning
2. Paper from kitchen napkin
    Papper från hushållsrullen
3. Dried up leaf from dead flower in window
    Torkat löv från död blomma i fönster
4. Little piece from braided basket
     Liten bit från en korg
5. Bottle top 
    Flaskkork
6. Rubberband
    Gummiband
and more to come... but after understanding the full meaning of this phase; that EVERYTHING will for certain end up in his mouth, I keep much more attention on the things he finds on the floor... or table, or window sill, or wherever!  
fortsättning följer... men sen jag förstod hela innebörden av denna fas; att ALLT, utan undantag, definitivt kommer hamna i munnen, håller jag ett extra öga på saker han hittar på golvet... eller bordet, eller på fönsterbläcket, eller varsom! 


 Taste the reflection... like I said; everything should be tasted!
Smaka på sin spegelbild... som jag sa; allt ska smakas på!

2 kommentarer:

  1. Hahaha ja du allt ska stoppas i munnen finns typ inga undantag å jag kan lova dig att det spelar ingen roll hur mycket man än städar det finns alltid något man kan provsmaka på ;)
    Kram Angelica B

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att jag inte är ensam ;)

    SvaraRadera