måndag 28 mars 2011

Practise makes perfect

Jag är så stolt så jag att jag spricker! Ni kanske kommer ihåg mitt blogginlägg om hur jag försökte lära Timothy var näsan är; att jag pekade och pekade men att han ändå bara tittade på lampan när jag frågade var den var. Nu har det skett ett genombrott! I morse låg vi i sängen och myste och busade som vi alltid gör och då frågade jag var näsan var. Med ett litet ostadigt men målmedvetet finger tryckte han på sin mammas näsa så som jag gjort på honom en triljon gånger. Magen pirrade av lycka! Tänk vad man blir glad åt nu för tiden.
Annars? Jo, jag vaknade av att någon slickade mig i munnen i morse. Hm... Försökte somna om men grabben satte sig upp och började slå på mig och stoppa in fingrarna i min mun och näsa. Han sitter liksom och studerar sin sovande mamma. Drar mig i ögonfransarna är också en favorit. Men tungkyssen var ett nytt påfund.
Nu: duscha!


I am swelling with proud! You may remember my blog post about how I tried to learn Timothy were the nose is; that I pointed and pointed, but he still just looked at the lamp when I asked where it was.
Now, there has been a breakthrough! This morning we lay in bed and cuddled and played as we always do and I asked where the nose was. With a little unsteady but determined finger, he pressed on his mother's nose, the way I have done to him a trillion times. My stomach tingles of happiness! Can you imagine the things that makes me happy nowadays.
Other than that? Well, I was awakened by someone licking me in the mouth this morning. Hmm ... Tried to go back to sleep but the little guy sat up and started beating me and put my fingers in my mouth and nose. He kinda sits and studies his sleeping mother. Pulling my eyelashes are also a favorite. But the French kiss was a new invention.
Now: shower!





Här står han när jag duschar
This is where he is when o shower

1 kommentar:

  1. Haha, inte varje dag man bli slätad på morgonen..! Grattis till framgångarna. :)

    SvaraRadera