tisdag 8 mars 2011

Bed occupied




Frasen "du behöver inte oroa dig för att ha Timothy sovande i din säng! Jag lovar, han kommer INTE sova hos dig tills han är 16 ändå *blink blink*" är en mycket använd, logisk och en otroligt rimlig fras! När man hör detta (som jag så många gånger gjort) tänker man "ja, det är sant!" , så fortsätter man ha sin snart 1-åriga pojk i sin säng varje natt och är övertygad om att det löser sig självt!
Jo tack, den planen sket sig!
Vadå, undrar du!
Timothy jävla Mac Key kan nu ENDAST sova när han har någon typ av kroppskontakt med mig. Faktum är att han ligger och känner efter mig med hans små bebishänder i sömnen och vaknar om min kropp inte är inom räckhåll!

Så det är rent ut sagt ett litet helvete att somna honom på kvällarna.
Nej, han kanske inte kommer sova i min säng när han är 16 men jag skulle vilja ha några barnfria kvällar fram tills dess.
Så vad ska man göra? Tar gärna emot visdom från mer erfarna föräldrar; tar gärna emot visdom från mindre erfarna icke-föräldrar också, för den delen!

Well, the phrase "oh don't worry about Timothy sleeping in your bed. I promise, he won't be sleeping there until he's 16 anyway *wink wink*" sounds so logical and reasonable. You think "Now, that IS true!" and you keep having your almost a year old son in your bed every night and somehow feel that it will all be sorted out by itself... That plan backfired!
What happened, you ask! Well, Timothy freakin' Mac Key can now ONLY sleep when having some kind of body contact with me. He is actually groping around in his sleep, with his tiny baby hands, trying to feel if I'm there and wakes up if he can't reach any part of me.

So it's a HELL trying to get him to sleep in the evenings. No, maybe he won't sleep in my bed when he's 16 but until then I'd like some child free evenings! So... What a to do!!!! Any wise advise from more experienced parents? Or simply any advise would do... from less experienced non-parents!





Goodnight from two sleepyheads


God natt från två sömntutor


2 kommentarer:

  1. Oj, jag vet inte jag... Men söta är ni.

    SvaraRadera
  2. Ehh...ingen aning? Våra kommer fortfarande över till oss :-) Fast det är bättre i perioder, så du kanske kan hoppas på det?

    /Malin

    SvaraRadera