torsdag 3 mars 2011

Finally

Jag har haft ett presentkort på en manikyr och en pedikyr i två (!!!) år liggandes. När jag tog mig i kragen och beställde tid var jag 38 veckor gravid och hon kunde inte klämma in mig innan jag skulle klämma ut (förlåt för den visuella bilden, det blev ändå kjesarsnitt)...
Jag sa att jag skulle återkomma och gjorde det tio månader senare. Ringde i januari och fick en tid i MARS (?). Två månaders kö... verkligen!? Så nu har det känts som en evighet och jag var nära att glömma bort det i morse. Vaknade med hjärtat i halsgropen och tänkte att "Shit! Nu är klockan säkert halv tolv, eller nåt". Men hon var halv tio, och istället för att skynda mig står jag nu och bloggar...
Jag återkommer med smaskiga FÖRE och EFTER-bilder, som jag älskar!

I have had a gift card for a manicure and a pedicure laying around for two (!!!) years. When I finally got to it to call I was 38 weeks pregnant and she didn't have a spot open to squeeze me in before I was due to squeeze out (apologize for mental picture, had a c-section anyways)...
I said that I would get back to her and so I did after ten months. I called in January and got an appointment in MARCH (?) Two months waiting... Really?! It felt like an eternity and today I almost forgot about it. Woke up this morning with my heart thumping thinking "Shit, it's probably 11.30 or somehing. I missed it" but it was 9.30 and now I'm standing here blogging instead of getting ready... I will get back to you with my precious Before and after pictures!

Two hours later:

This is what it looked like before I went
Såhär såg det ut innan jag åkte
BEFORE:





Awful, say! Observe the peeled off nail polish that the manicurist has deal with... Have no remover :-/

Fy fan, säg! Notera det avskavda nagellacket jag ogenerat får be manikyristen ta bort... Har inget borttagningsmedel :-/

AFTER:





Me like :) color: Christian Dior Plum Invention #986

Gillar't :) lack: Christian Dior Plum Invention Nr.986

Will be back with my embarrassing appointment with manicurist... Typical Lou-blunder

Kommer snart tillbaka med pinsamt inlägg hur det gick hos manikyristen... Typiskt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar