fredag 11 mars 2011

Partly dead!

Jag har alltid lidit av
ett svagt immunförsvar. Om jag ens får höra talas om att någon har en förkylning eller influensa, får jag också det, med all säkerhet.
Men jag har haft extrem tur när det kommer till magsjuka; jag kan inte minnas att har haft det sen jag var liten! Visst har jag kräkts av andra orsaker... Under graviditeten i fem månader i sträck och man har väl tagit ett glas vin för mycket (det betyder ungefär tre totalt för mig)!
Men i natt fick jag betala för alla dessa, typ, tio år av tur. Det var den värsta jävla skit jag någonsin har upplevt ... Och jag har fött barn, kära vänner!
Jag kräktes i ungefär fem timmar i sträck. Och eftersom min mamma alltid har gett mig rådet att inte dricka något vatten (helt fel förresten, jag kollade upp det), så darrade jag av uttorkning och kräktes bara upp galla (glada för informationen?).
Jag svimmade ju nästan när jag ställde mig upp och trodde fan att nu är det kört!
Idag känner jag mig bättre efter att ha pratat med Sjukvårdsrådgivningen som fick mig att förstå att det är viktigt att dricka! Just nu är jag i min säng, kan inte gå upp och mitt hjärta VÄRKER efter Timothy. Jag saknar honom så mycket att jag började storgrina när jag hörde hans röst genom telefonen förut. Snart kommer pappa med Coca Cola.

Jag är så jävla uttråkad, men kan inte för mitt liv komma ur den här sängen. Jag gick upp, zombie-liknande, för att hämta rån som jag nu ligger och käkar utan nåt på.
Har redan sett allt som är värt att se på svtplay, tv4play och kanal5play på min iPhone vilket betyder, *gråt*, att jag måste samla styrka för att flytta mig till soffan ... Inte glad över detta ... Kanske ska titta på allt ovärt också innan jag gör detta.
Och jag saknar TIM! Jag läste att det tar två dygn efter sista symptomet innan det slutar smitta, så han får nog stanna hos mina föräldrar för jag inte vill INTE att han ska få detta!
Förresten, tog detta blogginlägg ungefär fem timmar att skriva ... Happy times :)

Och så har jag muskelvärk...


I have always suffered from
a weak immune system. If I just hear about someone else having a cold or a flue, be sure, it'll pass right on to me!
But I've had extreme luck with stomach flue; can't remember having one since I was a kid! Sure I've thrown up for other reasons... Pregnancy for five months straight and having a glass of wine too much ( that'd be about three total for me)!
But last night I payed for all those ten-something years of luck. It was the worst freakin' thing I've ever experienced... And I've been in labour, people.
I threw up for about five hours straight. And since my mother has always given me the advice not to drink any water (completely wrong by the way, I checked it out), I was trembling from dehydration and was dry-heaving every single time I threw up, except the first. I almost passed out when standing up and actually thought I'd have to call the hospital.
Today I feel better after talking to the doctors who made me understand that it's crucial to drink! Right now I'm in my bed, can't get up and my heart is ACHING for Timothy. I miss him so much that I started balling my eyes out when I heard his voice through the phone. Soon dad will be here with a Coke.

I am so bored but can not for my life get out of this bed. I went up, zombie like, to go get some bread that I'm now eating with nothing on. Have already watched everything on svtplay, tv4play and kanal5play on my iPhone which means, *crying*, that I have to gather strength to move myself to the couch... Not happy about this... AND I MISS TIM!!! I read that it takes two days before you stop wing contagious after the last sympthom, so he will stay with my parents cause I do NOT want him to get this!
By the way, this blog piece took me about five hours to write... Happy times :)

And my muscles hurt as well...





Min kost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar