måndag 14 februari 2011

The wee marauder

If Timothy grows one more inch, I'm screwed! Cause then he can reach just about anything and he is an explorer.
I can't look away one second! My mother told me that when my oldest big brother was little, she envied the other moms who could just sit and watch their kids when they played in the sandbox, whereas she had to run all over the place constantly chasing after Johan. I think I got one of those, a little marauder.

Other than being a little (lovable) stinker, he took a big baby step on Saturday when he put my cell phone to his ear like he was talking to someone. First time :) And he also worked out how to use his car track; put the cars on the spinnig plate instead of trying to stop the spinning plate by putting all of his weight on it. He is brainy, my son ;)

A few of his biggest disappointments in life is that I won't let him play with the toilet brush (he'll thank me when he's older) and also that my folded-together yoga mat won't do what he wants it to do (I have not yet figured out what it is he wants with it). He do wanna play with it but soon starts screaming at it and hitting it! His idea of a punch bag?


Om Timothy växer en centimeter till blir det jobbigt! Då kommer han kunna nå i stort sett allt och han är en liten upptäckare. Jag kan inte titta bort en sekund. Min mamma berättade att när min äldsta bror var liten kände hon sig avundsjuk på dom andra mammorna som bara kunde sitta och titta på sina lekande barn i sandlådan, medan mamma var tvungen att jaga efter Johan konstant. Jag tror att jag har fått en sån, en liten marodör!

Förutom att vara en liten (go och glad) buse, tog han ett stort steg i sin utveckling i lördags då han höll min telefon mot örat som om han pratade med någon! Första gången :)
Han har också listat ut hur han ska använda sin bilbana. Lägg bilarna på den snurrande plattan istället för att försöka stoppa den snurrande plattan genom att lägga hela sin vikt på den.
Han är smart, min pojk ;)

Några av livets stora besvikelser är att han inte får leka med toalettborsten (jobbigt just nu, men han kommer tacka mig när han blir äldre) och att min yogamatta inte riktigt lyder honom (jag har inte listat ut vad han vill med den). Han försöker leka med den men börjar sen skälla och slå på den. Övar självförsvar kanske?




What? What did I do???



To hell with cars. What's underneath?



One more inch and I can tear down mommies flowers



Putting on some music




Look at those eyes, they shine mischievously!!!

1 kommentar:

  1. Hahaha, älskar dessa små inblickar i ert liv.. Du har nog fått en liten marodör ja, men en sjukt söt sådan.

    SvaraRadera