torsdag 17 februari 2011

Gratitude!

I was sitting drinking my coffee when a huge feeling of gratitude came over me! For family and friends and little things in life, like for example coffee in the morning ;)
For me to be able to be home with my healthy child his first year and a half and for amazing friends who show their affection in different ways everyday. It can be a sweet poem or a txt on Valentine's Day, a phone call when they're in need of encouraging words or being there when I am in need of support! A bag of freshly baked cinnamon rolls, walks outside with the strollers, friday-coffee's, baby sitting, a just-because-surprise, passing on clothes they don't use anymore, an offer to help, or a sweet comment on my blog ;)
I am fortunate and very grateful for this!
Being a single mom and after everything that happened last year, made me tired and I can be forgetful, but I just hope that I have made you all feel just as appreciated as you are!
I just want you all to know how special you are to me (cheesy? Well, sometimes you're allowed to be cheesy and sentimental!) Have an amazing day sweet friends and I'll see you soon hopefully :)



Jag satt drack mitt kaffe i morse när en enorm känsla av tacksamhet kom över mig! För familj och vänner och dom små sakerna i livet, som till exempel just kaffe på morgonen ;)
Att kunna vara hemma med mitt friska barn i 1.5 år och för fantastiska vänner som visar sin kärlek på olika sätt varje dag.
Det kan vara en söt dikt eller ett sms på Alla hjärtans dag, ett telefonsamtal när de är i behov av uppmuntrande ord eller att vara där när jag är i behov av stöd! En påse nybakade kanelbullar, promenader med barnvagnar, fredags-kaffe, barnvakt, överraskningar utan anledning, kläder som de inte använder längre, erbjudande att hjälpa till, eller en söt kommentar på min blogg ;)
Jag har haft tur och är mycket tacksam över detta!
Att vara ensamstående mamma och efter allt som hände förra året, har gjort mig trött och jag kan vara glömsk, men jag hoppas att jag har fått er att känna er uppskattade!
Jag vill bara att ni alla ska veta hur speciella ni är för mig (cheesy? Tja, ibland får man väl vara cheesy och sentimental?!) Ha en fantastisk dag söt vänner och vi ses snart förhoppningsvis:)

Just a little selection of pictures of things I'm grateful for!
Här är lite bilder på saker jag är tacksam över!






great aid






My army of baby entertainers





Mommy entertainment







Place to hang





Decorative





Bags, scarfs and overalls






A funny little man





Clothes from Stina





... Actually a whole wardrobe from Stina





valentine wishes and a crazy cat





Bobby and Tim





Walks with baby buddy





A beautiful thought from friend!

Puss på er! <3

3 kommentarer:

  1. Så himla härligt, de där stunderna när man liksom kommer på hur bra man har det och verkligen känner det..! Så bra att stanna upp sådär ibland, mitt i rusningen...
    Jag är tacksam för dig min fina vän. Även om vi är "på distans" för tillfället så hoppas jag att jag alltid kommer kommer ha dig i mitt liv, på ett eller annat sätt..! Puss!

    SvaraRadera
  2. Louise!!
    Du är en fantastisk människa, det är du verkligen, kännt dig sen..hmm..
    jag var 13-14 och varit med till och från, mkt i början mindre i mitten och lite mer nu i slutet!
    O att ha varit runt dig det sista året har verkligen fått mig att tänka på vad mkt starkare du har blivit.

    Hoppas på mkt mer umgänge i framtiden.. jag uppskattar verkligen ditt sällskap,o mår bra av att umgås med dig.. Känner ofta att jag skulle vilja ha tid att träffa dig/er oftare..

    Ha det underbart så ses o hörs vi snart, PS älskar att läsa din blogg, och din son är lätt en av dom sötaste bäbisarna jag vet.. ( brås på sin mor)
    Massa kärlek // B

    SvaraRadera
  3. Älskade vänner! Mitt hjärta är så varmt det kan bli nu! Finner inga ord!
    Puss på er :)

    SvaraRadera