tisdag 15 februari 2011

Ouch!

Oh, the pain in my right thigh!!! Had an orgy of Grande Battements on Sunday in a choreography and now my leg says "Up y***s, Louinafreakin'tutu"!
I made it work hard for three hours and now it has taken a well needed vacation from all normal leg-activites; such as driving a car, walking in stairs or pretty much walking at all!
So how did dance class go today? Well, of course no battements for me and grande pliés was out of the question; I couldn't do anything grande at all as a matter of fact! But I had fun! And my streetish choreography turned out pretty good, if I may say so myself!


Smärta i höger lår!!! Hade en orgie av Grande battements i söndags i en koreografi så nu säger mitt ben "skit på dig, Louinajävlatutu"!
Jag tvingade benet att jobba hårt i tre timmar så nu har det tagit en välbehövlig semester från vanliga benaktiviteter; som t.ex. att köra en bil, gå i trappor eller att gå överhuvudtaget!
Så hur gick dansklassen idag? Givetvis uteblev battements för min del, och Grande pliè kom inte på fråga; jag kunde inte göra nåt Grande alls faktiskt. Men jag hade kul. Och min street-aktiga koreografi blev ganska grym, om jag får säga det själv!

Pyss pyss från Street-Lou ;)








2 kommentarer:

  1. Hehe, jobbig men lite skön känsla ändå... Hade velat se, och göra!, streetkoreografin..!

    SvaraRadera
  2. Ville!!! Den är inget för dig. Jag kan filma mig själv ock skicka så får du skratta lite ;)

    SvaraRadera