torsdag 30 juni 2011

Superkvinna by day

Idag har jag och Timothy varit hos en fotograf. Det var lättare sagt än gjort.
Att försöka pussla ihop min vardag börjar kännas lite omöjligt! Hit och dit, hämtning och lämning, städa, tvätta, diska, ha socialt liv, se relativt respektabel ut, fixa räkningar, jobba, osv... Om man inte har någon typ av organisativ förmåga går man ju för fan under.
Men jag säger som min kära vän Annika Ville: förutom att jag klagar, så klagar jag inte. Hellre har jag ett liv i rullning än att sitta framför MSN eller Facebook hela dagarna... eller göra något så urdumt och tidskrävande som att blogga ;)
Men faktiskt, när jag spillde ut kaffet i bilen i morse, när jag var sen till fotografen, skrek jag väldigt högt "Jävla F*TT-FAN!!!" (Få inte hjärtsnurp pappa, kaffet hamnade bara på gummimattan...typ).
Jag började nästan gråta och tänkte lite dramatiskt att nu skiter jag i ALLT!
(Ja då hade det varit lite fler incidenter den morgonen än bara utspillt kaffe. )
Man lurar sig själv att man ska kunna ha ett liv som innan man hade barn... Ni som får det att funka, kan jag bara säga grattis till.

Puss på er alla, nu ska jag lägga mig ner och blunda tills jag ska jobba!





1 kommentar:

  1. Hey... Take a deep breath and just relax. I know how sometimes things can become a little overwhelming, and you just want to throw your hands up. I will be the first to say I feel that way quite often these days... However, I know that if I keep trying good things will come my way as long as I don't give up. You are, and have since day 1 been the best mother in the world to our son. You know that means so much more than others understand. Our situation is a unique bittersweet one to put it mildly.. You know though Louise, you will always have a special place in my heart. I love you so much and would love to work things out. Even to where we could be friends (if we ever got back together that would be better than there are words to describe it). In the mean time though just remember that I care about you & Timothy so much and will do anything for either of you. Keep your head up, and stay sweet lou lou.... If you need anything at all. I'm always here for you. Have a good nights rest and sweet dreams to you & Timothy both. Love, Derrik

    SvaraRadera