onsdag 22 juni 2011

Sjusovare




Kolla in sjusovaren!
Väckarklockan hann ringa för Timothy sover fortfarande.
Jag går väl upp och börjar med frullen då.
Detta händer typ once in a blue moon och jag tackar och tar emot!

Sen måste jag säga att min visdomstand gör ondare och ondare. Det är liksom svårt att äta för det är så svullet att jag inte kan bita ihop käkarna riktigt.
Vad gör jag? Har aldrig haft problem med visdomständer innan. Jag menar, vad kan en tandläkare göra?
Snääälla läsare, säg nu att det det visst finns en mirakellösning som inte är narkotikaklassad, men ändå är i form av ett litet piller! För smärtan i allafall. Jag har inte njutit fullt ut av något jag ätit på länge!


3 kommentarer:

  1. Du måste gå till en tandläkare då det kan vara infekterat, och gör du inget då så blir det inte roligt..... Mirakelkuren är alltså att boka tid (akuttid) hos tandläkare. Min bror hamnade på sjukhus i 4 dagar när han ignorerade tandvärk./e

    SvaraRadera
  2. SKIT! Men tack för svaret... Får väl ringa en tandläkare idag då :-/

    SvaraRadera
  3. Fast sådär får jag med mina halvutväxta visdomständer lite då och då. Asjobbigt men övergående. För min del är det för att det ligger tandkött som en ficka över tanden och där kan det lätt fastna något och ibland blir det inflammerat.
    Så det du kan göra själv är att försöka komma åt med borsten fast det gör ont, tandtråda samt (viktigast när det väl är inflammation) skölja med Cordosyl eller liknande flera gånger dagligen. Man kan köpa det på apoteket och det är bakteriedödande.
    Brukar gå över på ett par dagar, men kolla upp det ändå!

    SvaraRadera