måndag 27 juni 2011

Road trip- avslutad

Lämnade Örkälla igår klockan 13.00 med en lånad kaffefylld termos, en styck trött unge redo för sin lilla dagslur och en mycket, mycket trött mamma som då hade fem och en halv timme bakom ratten att se fram emot. Vi hade varit uppe till två natten innan (inte Timothy) och trots att jag fick barnpassning, så att jag fick sluta ögonen en sekund innan vi skulle åka, kände jag att KAFFE var huvudtemat i denna roadtrip hem till Trollhättan för att överleva!
Tim sov två timmar sen var det dags för mat!
Ungen, snart 15 månader, fick McDonalds!!! Jajjemen. Inte det mest stolta ögonblicket i min mamma-karriär... Men jag visste att det fanns lekplats, uteplats, toalett med skötbord och barnstolar på McDonalds. Lätt val! Så på det viset fick Timothy sin första Happy Meal:



Ni ordentliga morsor där ute behöver inte få tuppjuck... Jag lagade god och näringrik lunch till honom innan vi åkte ;)

Vi gav oss iväg igen och barnet var lugn och fin en liten stund, sen ballade han ur! Han ville inte sitta ner mer.
Precis innan Mariestad kom jag på den genialiska idén att stanna på torpet (föräldrarnas sommarstuga) och sova där en natt innan jag fortsatte min resa till Trollhättan. Eftersom jag började jobba klockan två så var detta möjligt!


Så blev det. Tim blev överlycklig över att komma till torpet och levde rövare ett tag.


Fick mat och hälsade på Lisa (av en GALEN slump har en nära väns pojkvän köpt en stuga ca 300 meter bort).
I morse avlutades road trippen; snabbt förbi dagis för avlämnad av buspojk och nu står jag i butiken och känner hur en förkylning sakta bosätter sig i min kropp!
Slutar om en timme... Har inte ätit sen klockan ett för kunderna har kommit och gått i ett!

Ta hand om er så ska jag försöka överleva här!




2 kommentarer:

  1. Haha, underbar bild på Tim..! Hoppas du slipper bli sjuk, puss

    SvaraRadera
  2. Sounds like you had a very eventful time the past week. I love the pictures, and I hope you don't get sick. So, Timothy got his 1st happy meal :) That's awesome lou! You are such a wonderful mother, I really mean the best a child could have. Yes, you are right. A picture is worth a thousand words... Your amazingly beautiful, and I love you. Give Timothy my love & hopefully one of these days we can Skype together with him. I miss & love you both very very much Louise, puss och kram älskling

    SvaraRadera