torsdag 2 juni 2011

Vagn-rabiat

En vän ringde i förrgår för att fråga om råd angående köp av barnvagn. Dom var på väg för att titta på en Brio Happy och hade fått lite olika bud på bordet vad som var bäst att ha i storstan. Jag gastade genast "swivelhjul" och "liten", istället för stor, rejäl med luftpumpade däck.
Jag tror att eftersom jag har varit så SJUKT nöjd med min Brio Go (nästan religiöst) vill jag liksom frälsa världen och dem stackars mammor som har missuppfattat allt och köper gigantiska vagnar med fasta hjul.
Till min förtjusning berättade soon-to-be mamman igår att dom hade köpt en Brio Go (utan att veta att det var en sådan vagn jag håller vid mitt hjärta... Eller kör runt mitt hjärta i, rättare sagt).
Mycket glad för deras skull ;)

Vill bara poängtera, till dom läsare vars tår jag nu trampat på, att inlägget är väldigt ironiskt!





Jag borde få någon typ av lön av Brio!

3 kommentarer:

  1. Haha, jag kan intyga att vagnen faktiskt är helt grym.. Det är alltså inte bara lätt maniska mammor som tycker det. ;)

    SvaraRadera
  2. Haha! Mammavärlden är rätt manisk... Det är alltid en själv som gör det rätta, liksom.

    SvaraRadera
  3. den kommer bli grymmmmm! Vi höll andan när vi kom hem med den till hissen, efter att konstaterat att den funkar finfint i tbanan. Sista testet och det gick! YES! inget släpande av vagn 3 giganttrappor!

    Mattias säger dock att han ska köpa ut vad han kallar en "pansar" till landet (antar att han syftar på brio happy".)

    SvaraRadera