onsdag 22 juni 2011

Eftermiddag from hell!

Timothy var alldeles för trött för att fungera ordentligt idag efter dagis! Och då bestämde jag mig, passande nog, för att göra köttbullar. Alla andra gånger jag har försökt mig på köttbullar har jag misslyckats!
Tog ca 2 timmar att laga middag... Men fan vad goda dom blev!!!
Jag kokade färskpotatis och morötter och gjorde egen brunsås... Mmmm! Eller ja, Timothy vägrade äta och lät mig knappt äta. Han stod på köksgolvet och gallskrek hela tiden. Han ville inte vara i knäet eller i sin stol utan skulle bara göra saker han inte får. Som att tex sätta på spisplattorna, leka med "det förbjudna skåpet" där allt porslin finns, klättra upp på bordet m.m! Med MYCKET mera. Jag var gråtfärdig efter ett tag.





Här har det lilla monstret varit framme med ett pekfinger...



Klättrade upp på stolen, snabb som en vessla och tog ett bett i mangon...



Första satsen kött"bullar" klar. I början blev dom platta av någon anledning. Resten av bullarna lyckades dock hålla formen!
Istället för lök hade jag hackade oliver i och kryddade med mynta, oregano och persilja. Myyycket gott!


2 kommentarer:

  1. Shit vad ambitiööööst..! Och med en egen kreativ touch också. Med ett galet barn vid sidan om.
    Du är knäpp du. ;)

    SvaraRadera
  2. Ah! I wish I was there to help with Timothy, that little rascal :P I would wash dishes for you too ;) Jag Älskar dig Louise, Puss!

    SvaraRadera