lördag 2 april 2011

First Birthday party!

Idag har jag haft 1-års kalas för Timothy! Efter mycket planering, kakbak och faktiskt ovanligt lite stress fick jag en kakbuffé som såg ut PRECIS som jag föreställt mig det. Dukningen blev också fin med turkost, svart och vitt. 
Timothy har haft jätteroligt och lekt runt på golvet med barn- och bebbe-vänner Noel, Merjam, Olivia, Molly och sysslingen Oskar. 
Han fick smaka på socker för första gången i form av en EGEN prinsessbakelse med en liten groda på toppen. Han verkade måttligt förtjust och mosade den i stället för att äta den. 
Jag klagar inte...


TACK ALLA FANTASTISKA MÄNNISKOR SOM KOM OCH FIRADE MIN ÄLSKADE SKRUTT! VARENDA EN AV ER HAR ETT SPECIELLT STÄLLE I MITT HJÄRTA! 


I've had Timothy's 1 year birthday party today! After all my planing, baking but a surprisingly small amount of stress I fixed a pastry-buffé exactly the way I had imagined it. 
I set the tables with turqouise, black and white and it looked fab ;)
Timothy had such a great time playing with all of his buddies: Noel, Merjam, Olivia, Molly and second cousin Oskar. 
He got to taste sweet for the first time in the shape of his OWN mini-cake with a little frog on the top. He didn't seem overly enjoyed by it and had more fun smashing it instead of eating it.    
I don't comlain...


Here are som pics:
Här är lite bilder:






 Nu sitter en väldigt väldigt trött mamma i morgonrocken och äter den läckra marsipanrosen! Den är hon värd idag. 
Snart skall det sovas! God natt <3

I am now a very tired mommy sitting in my bathrobe eating the yummy marzipan rose from the cake! I am worth it after today.
Soon I will sleep! Good night <3



 Make-up off, bathrobe on and pass OUT!





3 kommentarer:

  1. So nice!!! Beautiful pictures :) Happy birthday litle Tim! :)
    Carlos

    SvaraRadera
  2. He says thank you ;) see you next weekend :)))

    SvaraRadera
  3. Ser SÅ fint ut!! Önskar jag kunde varit där. Grattis till grisen och till lyckat kalas. :) Puss

    SvaraRadera