tisdag 5 april 2011

Vaccination&vacation

I dag ska vi till Bvc för att få Timothy's 1 års vaccination. Inte kul... Eller ja, kul att han blir skyddad (från?) men hoppas att han inte får ont så länge. Jag tror att han har fått vattenkoppor också. Bättre nu än sen, eller?

Jag är lite avundsjuk på tre vänner som ska till Paris och shoppa i helgen, OCH på mina föräldrar som ska till Paris om två veckor. Alla åker till Paris förutom jag. Men jag får ju faktiskt passa katten Hobbit. Det är ju lika roligt som att shoppa på LaFayette, promenera i mysiga Montmartre, äta croissant-frukost vid Eiffeltornet och dricka gott vin på kvällen på någon mysig pub... fast det är ju min katt från början, så jag kan väl inte klaga!
När jag börjar jobba igen ska jag spara lite så att jag kan ta en sväng förbi L.A när vi hälsar på Timothy's familj i Texas.
Men Paris slår L.A anyday! Skicka vykort för fan, tjejer!


Going to the pediatrician today to give Timothy his 1 year vaccination. Not good... Well, it's good that he gets protected (from?) but I just hope it doesn't hurt too much. And I also think he has got chickenpox. Better now than later, right?

I'm extremely jealous of three friends that are going shopping in Paris this weekend. AND my parents are going to Paris in two weeks. Everybody is going to Paris except for me. But it's ok, I get to watch the cat! It's just as good as shopping at LaFayette, taking a stroll in the beautiful Montmartre, eat croissant breakfast at the Eiffeltower and drink a glass of wine in the evening at a nice pub... But since it was my cat from the beginning I can't really complain!
But when I start working again I'm gonna save up and swing by L.A when we visit Timothy's family in Texas. But Paris beats L.A anyway!
Send me a freakin' post card, girls!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar