torsdag 21 april 2011

LivsTetris

Sitter och dricker kaffe medan barnet leker förnöjsamt och stilla (!!!) på golvet.

Jag har lite planer och händelser framöver som jag försöker pussla ihop.
Jag läste i en mammaspalt att man borde kassera ordet "livspussel" och mynta ordet "livstetris" istället. Jag är helt med på den tanken; inte för att jag tycker att ett livstetris är mer spännande och att jag får en kick av stressen, men uttrycket stämmer nog bättre överens med verkligheten.
Den som ändå fick sätta sig ner i lugn och ro och stillsamt lägga ihop sitt livspussel... så har nog ingen det.

Däremot kämpar nog dom flesta med att försöka hitta luckor till pusselbitarna samtidigt som det hela tiden kommer nya olikformade bitar med rasande fart.
Om man inte är snabb nog och tar itu med vardagsplaner, dagis, jobb, skola, räkningar osv, byggs berget på och till slut...? går man in i väggen (eller i taket om man spelar Tetris)!
Så nästa steg i mitt livstetris är att försöka klämma in Timothy-biten och en konsert jag vill gå på i morgon; Matteuspassionen av Bach.
Tror inte att det finns något bra utrymme för den klossen tyvärr. Men gå gärna, ni! Det blir garanterat mycket vackert.
Är också hembjuden till två styck päron på påskmiddag och dom skulle nog bli ledsna om jag inte kom... hoppas jag :-/

Ikväll är det barnkalas för lille Noel och igår var det barnkalas för Merjam, som jag tyvärr missade pga ändrad tid till då jag jobbade. Får fira henne i helgen!

Nu blir det avslappning såhär en torsdag eftersom mina dansgrupper i princip är slut.
Kanske sticka till Casa Linné! Dom har Outlet på torsdagar :))
Ska nån med?







Han har det lättare; en stor låda för alla sina klossar!

1 kommentar:

  1. Bra metafor..! Tror ditt tetrisspel kommer slå rekord. =)

    SvaraRadera