måndag 4 april 2011

Another "Lou"!

Idag har jag tid att ta igen mig från barnkalaset. Igår jobbade jag, så det blev inte mycket till avkoppling (dock en snabbis-fika på överby)! Vad skall göras på päs-dagen?! Jo, tvätta, bada skitgrisen ( blev autokorrat till slottsparken haha), leta skrivbord och se om jag kan fixa skadorna jag gjorde under jobbintervjun på Hobbyhörnan (inga fysiska skador men skador på chefens intryck av mig).
Jag går in och ska lämna mitt cv, köpa någon liten papperslapp och sen GÅ... hade jag tänkt mig.
"vänta så hämtar jag Lasse så ska du få prata med honom själv" säger då det trevliga butiksbiträdet. Ja, Lasse är chefen.
Jag har inte varit på jobbintervju sen 2005 så mitt hjärta åkte upp i halsgropen och jag började skaka. När chefen kom ut i butiken försvann hela min sociala  kompetens och överhuvudtaget förmågan att samtala vettigt med en annan människa.
Det var den sämsta jobbintervjun i historien!
Jag skulle kunna ha visat lite bilder på vad jag har scrapbookat (som jag har lätt tillgängligt i mobilen) och berättat att jag speciellt vill jobba hos dom eftersom jag älskar deras affär... men det gjorde jag inte! Jag blev så självmedveten att jag började kritisera mina ord innan dom ens lämnat min mun vilket resulterade i oavslutade meningar, svar på frågor han inte ens frågat och ...lögner! Ja, exakt! Började babbla om någon bok jag skulle ha beställt från nätet och blev då så rädd för att han skulle fråga vad den hette att jag inte vågade se honom i ögonen, så jag började frenetiskt klä av Timothy hans ytterkläder och greja med vagnen undertiden jag mumlade nåt om att boken inte kommit än.
Idag ska jag gå dit och köpa lite grejer och tänkte då passa på att visa honom dom där bilderna och förhoppningsvis förbättra hans intryck av mig. Eller göra ännu större tabbar, vem vet! Nu är jag beredd i alla fall. Another "Lou" for the book!


Today I have time to relax from the children's party. Yesterday I worked, so there was not much relaxation (except for a quick coffee)! What should I do today?! Well, the laundry, bathe the little frog, look for a desk and see if I can fix the damage I did during a job interview at Hobby Corner (no physical injuries but damage to the manager's impression of me).
I go in and leave my résumé, buy some scrap booking stuff and then GO ... or so I planned.
"Wait, I'll get Lasse for you so you can talk to him," said the nice shop assistant. Yes, Lasse is the boss.
I have not been on a job interview since 2005 so my heart went up in my throat and I started shaking. When the boss came out in the store I lost all of my social skills and all ability to talk in a sensible way with another human being.
It was the worst job interview in history!
I could have shown some pictures of things I have scrap booked (which I close at hand on my iPhone) and also tell them that I particularly want to work with them because I love their store ... but I did not do that! I was so self conscious that I began to criticize my words before they even left my mouth, which resulted in incomplete sentences, answers to questions he had not even asked and ... lies! Yes, exactly! I started babbling about a book I had ordered online and was so afraid that he would ask what the name of it was, that I did not dare to look him in the eyes. So I started, frantically, undress Timothy his jacket and fix with stuff in the stroller while I mumbled something about the book not arriving yet.
Today I will go there and buy some stuff and then I thought I'd take the opportunity to show him images of what I've done and hopefully improve his impression of me. Or screw up even more, who knows! At least I'm ready now. Another "Lou" for the book.









Några bilder att visa, tänkte jag...
Some pictures to show 


2 kommentarer:

  1. Haha du är så rolig!!!! Och superduktig på att scrappa! Sångboken du gjorde till mig är otroligt vackert gjord <3 /E

    SvaraRadera
  2. Njae superduktig vet jag inte! Men det är kul. Ska beställa en bok nu när jag ändå sagt det, så kanske jag kan lära mig lite mer. Tack snälla söta du! Hörs snart puss

    SvaraRadera