tisdag 14 december 2010

Till BVC med buss

Åker buss. Det var inte igår! Eller jo, det var faktiskt igår. Det var inte i förrgår kanske man kan säga... Vad jag menar är att igår var första gången på kanske fyra-fem år som jag åker buss i Trollhättan. Och nu gör jag det idag igen. Varför? Min bil är paj... igen. Och idag är det bvc-tid för åtta månaderskontroll.

Att åka buss går ju faktiskt relativt smidigt... OM folk hade vett att inte sätta sig på barnvagnsplatserna. Eller iallafall flytta på sig när det kommer en barnvagn och absolut när det kommer TVÅ! Jag fick alltså sätta mig en bit bort från mitt barn (jag är ju en supermes som inte vågar säga ifrån men svär gärna i efterhand åt folk när dom inte hör).
När jag ändå är igång och klagar så har jag en liten fråga! Hur ska jag veta när jag ska gå av? Om det inte finns en display som visar "nästa station" HUR ska jag då veta när jag ska plinga??? Jag vet väl inte hur hållplatserna ligger!? Jag gissade och klev av rätt som tur var. Annars hade det blivit ett mycket argare inlägg med mycket fler svordomar.

På BVC gick det bra! 9 kg och 78 cm. Var dom cm kom ifrån är en bra fråga. Han är tydligen lång för sin ålder och med två korta föräldrar brås han nog på sina morbröder.
Men nu sa min kära bvc-Maria ifrån gällande amningen. Inga småslurkar här och där på dagen och totalförbud på natten! Nu vid eftermiddagsluren fick han skrika som en stucken gris men jag gav mig inte. Han fick precis en stor lunch och behöver inte snutta för att somna. Han fick napp och gos! Till slut somnade han. 1-0 till mamma... Men han får väl revansch inatt kan jag tänka mig.
GOD JUL!



bussåk




middagslur

1 kommentar: