torsdag 30 december 2010

En man att hyra

Skulle behöva en äkta man att ha i garderoben som jag kan hämta när jag behöver hjälp med diverse saker. Idag har nämligen varit en sån där dag som gör att ensamstående har första tjing på att klaga ( och då vill jag tillägga att jag ändå fick hjälp av mina föräldrar med att handla mat). En väldigt gnällig unge och mycket att göra som kräver två händer. Jag grät några gånger av ren trötthet idag. Skrutt sov inget inatt och skulle upp halv fem. Om jag hade haft en man att ta fram i nödfall skulle jag alltså ha fått äta middag tex (dagens intag har bestått av två skinkmackor), kunnat slänga i en nödvändig tvätt, kanske få vila ögonen i en kvart.
Barnet somnade vid nio och då började jag montera ihop Stokkes tripp trapp. Tog ca 4-5 Sex and the city-avsnitt att få ihop. Mest pga att jag sprang fram och tillbaka hela kvällen till sovrummet för att vagga på vagn och stoppa in napp.
En man skulle alltså behövts. Då kanske jag till och med skulle sluppit sätta ihop stol och bara ägna mig åt nattning eller tvärtom. Och kanske hunnit steka mig en liten korv eller en fiskpinne.
Jag vill påpeka att min ton, när jag skriver detta, inte är bitter utan att jag nu ligger nöjd i sängen med ny fin tripp trapp i köket och en sovandes grabb bredvid mig.
Nej usch och fy för en man som ska komma och lägga sig i. Då har man ju plötsligt någon att störa sig på och ta ut sin trötthet på ;)
God natt på er!




igång med skruverier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar