söndag 12 december 2010

Fantastiskt julbord!

Varit på julbord för första gången i mitt liv. Inte vilket julbord som helst, utan på finfina restaurangen Albert's. Typ 30 sorter sill, skinka, lamm, köttbullar, patéer, lax, makrill, revbenspjäll, skaldjursomelett, ostar, bröd och ett julgodisRUM! Ja just det! RUM! Chokladkaka, praliner, knäck, ischoklad, pepparkakor, karameller och kaffe, te och juice. Mina brorsbarn gick lös på godiset... Jag med fast jag var proppmätt!
En Luciakör på några tjejer kom och sjöng. Det var trevligt men stämmorna kunde inte riktigt komma överens om varken tonart eller tempo, så någon fröjd för örat var det inte. Men dom bidrog till julstämningen.
Min plutt hade tomtedräkt på sig och skötte sig hyfsat. Inte exemplariskt, men hyfsat.
Blir hungrig bara jag tänker på maten. Det blir Albert's nästa år med!



lill-tomten med moffe




godisrummet




mitt godis



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar