onsdag 15 december 2010

Jag är IQ-befriad...

när det gäller mode. Jag kan klä mig snyggt och passande och relativt modernt men om jag vill röra mig utanför min enkla klassiska ram står jag som ett fån och stirrar i spegeln. Vad matchar? Vad är förbjudet? Vad är inne? Hur ska jag ha skärpet? Är det ens inne med skärp längre? Jag är helt mode-blind! Jag vill klä mig intressant och moderiktigt för det tycker jag är jättekul.

För ett par månader sen fick jag tre IKEA-kassar proppfulla med kläder från en fantastisk kompis som rensade (eller ansade lite) i sin garderob. Jag stod där med mer kläder än vad jag nånsin haft och undrade vad jag hade gjort för gott för att förtjäna detta. Det tråkiga var att när jag kom hem och entusiastiskt skulle mixa och matcha fick jag frispel. HUR och med VAD??? Jag hade behövt få min kompis med på köpet som en moderådgivare jag kunde plocka ur garderoben då och då (eller varje dag) och fråga. En personlig påkläderska helt enkelt!

Mitt problem är att jag inte vågar. Jag litar inte på att det som jag tycker är snyggt funkar. För det har jag lärt mig av tidigare erfarenheter att jag inte har öga för. Så nu har jag en miljard modebloggar i min mapp "bloggar" på min iphone och letar desperat efter råd och rön. För jag menar GUD bevara mig väl om jag skulle ha något "last season" på mig ;)

Nu står jag alltså med en jättesnygg lång skjorta som jag fick i födelsedagspresent av en kompis som har stenkoll. Men vad ska jag ha till? Det är kallt ute. Är det fel med en kofta över? Vilken kofta? Kan jag ha ett skärp runt så att min figur blir mer smickrande? Jag är en sån jävla lantis-wanna-be-extrem- CHIC! Väx upp Louise!
Jag vill ha en modeguru! Ge mig en tack.
GOD JUL!



att gå runt i luvtröja resten av live låter inte så dumt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar