onsdag 12 januari 2011

På vårdcentralen

Ska kolla upp Timothys eksem. Dom kliar på honom och det är så synd om min skrutt.
Det är konstigt med barn hur olika deras personlighet blir.
En liten (URSÖT) flicka lekte tillsammans med Tim i barnhörnan och varenda gång Timothy så mycket som kastade en blick på en leksak så tog hon den från honom. Varför???
Timothy bryr sig inte, men jag undrar varför vissa barn blir på ett visst sett och andra på ett helt annat.
Tio minuter senare kom nämligen en annan mamma med tre barn där en av flickorna genast kom fram och gjorde exakt det motsatta. Hon gav Timothy en leksak istället.
Den första flickan kanske var ensambarn...



tim i barnhörnan

(sitter i bilen nu efter två !!! timmars väntan på en besök som tog mindre än 30 sek... Kul)

2 kommentarer:

  1. Det där är sjukt intressant..! Undrar verkligen hur mycket som är arv (liksom färdigt redan vid födseln) och hur mycket som är uppfostran/miljö. Ganska lika delar skulle jag gissa. Man märker ju personlighet redan hos nyfödda! Men sen kan man framhäva och slipa bort och OJ vad läskigt att vara förälder kände jag nu..! Tur att du är så himla bäst så Timmy blir det med. Puss!

    SvaraRadera
  2. Åh söta!!! Men jag kommer nog att ge honom ett och annat att mata psykoterapeuter med, ska du få se! Vilket päron gör inte det liksom ;)

    SvaraRadera