måndag 24 januari 2011

Jag fick också mat idag

Hej, nu är tönten här igen som alltid tar kort på sin mat.
Jag blir ofta avis på Timothys mat när jag lagat den. Han får kyckling och fisk osv, och själv gör jag nån avocadosallad. Alltid avocadosallad! Men idag fick jag nästan samma som Timothy.
Panerad rödspätta med potatis, ärtor och... avocado!
Det är första gången jag panerar fisk och faktiskt första gången jag gör annan fisk än lax (till mig själv. Timothy äter rödspätta så det rinner ut ur öronen).



Mjöl, vispat ägg och en twist; istället för vanligt ströbröd krossade jag vitlöks-och persiljekrutonger och vände spättan i. Myyycket gott!




min lunch



timtothy fick samma fast opanerad kokt fisk... Och ingen avocado

2 kommentarer:

  1. MMM såg gott ut kusinen!

    SvaraRadera
  2. Sjukt impad att du orkar vara så kreativ..! /Macktjejen

    SvaraRadera