lördag 2 juli 2011

Torpet, åh torpet!

Ja det blir nog att ta över detta sommarställe senare i mitt liv. Det är underbart att komma hit. Lukterna, den vackra synen av dom gigantiska björkarna i dalen, minnena och känslan av "familj"!
Jag har redan planerat hur jag ska kunna snygga till Ladan (en gammal lada som vi har ved och verktyg mm i).
Eftersom jag får andnöd av oreda känner jag för att hyra en container och köra bort en hel del men det finns också fynd i denna lada. Jag hittade en fantastisk ram... den blir min! Och alla gamla redskap som har några år på nacken. Saker som lie och ok, osv; saker man inte använder men sitter stämningsfullt upphängt på stenväggen. Sånt måste man spara.
Och framför allt, den största anledningen till att ta över torpet är att Timothy älskar det!
Det är perfekt för honom att springa omkring på.
Idag fick Timothy för första gången i hans snart 15 månaders långa liv hälsa på en häst, några får och getter och en hund. Det var väldigt roligt, för hans mamma också. Jag är barnsligt förtjust i bondgårdsdjur och kan tänka mig att hyra in några får en sommar som kan beta ner gräset i dalen. Mmm... Projekt, projekt!




På väg till torpet



Bus på gång!


Utforskat ladan i väntan på sena morföräldrar



Utforskar potatislandet





Mamma fyndar ram...


...och äter från jordgubbslandet


Hackspetten har jobbat


Checka in lockarna...


Gapar stort för jordgubbar och grädde


Ute på kvällspromenad... Tim vägrar somna i vagnen



Efter ett hårt kämpande att inte somna, slocknade han sittandes upp... En klassiker!

3 kommentarer:

  1. Lou.. That is a very special place. I really enjoyed staying there and going for the walks, playing cards, watching you paint the key holder, and helping your dad cut down the brush, our little trip to the lake.., of course the fresh air & amazing food, and of course just having the company of you and our beautiful little boy. I really cherish those memories and hope someday soon to make many more of them. I love you & Timothy very very much! -Derrik

    P.S. I can help you with the horses :-)

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst ikapp! :) Ser sjukt mysigt ut där, får besöka dig där någon gång, kanske när du gjort om ladan till värsta gästsviten? ;) Puss!

    SvaraRadera
  3. Du, det finns faktiskt redan en gästsvit på övervåningen. Torpet ser inte så stort ut men det finns tre små rum på övervåningen och tre rum, kök och badrum på nedervåningen! Så det finns inga ursäkter, Ville! Det är bara att komma dit :)

    SvaraRadera