söndag 28 november 2010

Hans kroppsvätskor är mina kroppsvätskor!

Inte så spännande ämne som det låter. Tvärtom kommer du nog ångra att du såg detta inlägg. Jag menar nämligen bajs, kiss, kräks, snor och dreggel! Kul va?! Det slog mig häromdagen att jag inte rör en min om Timothy så kräks i min mun (ja det hände en gång när vi dumt nog lekte flygplan direkt efter maten), om han kissar på mig (minst en gång per dag) eller bajsar på mitt köksgolv (hade pampers, bytt till Libero efter incidenten). Om du är mamma/pappa och läser detta rynkar du säkert på näsan och tycker att detta är självklart, men det slog mig bara... Fadern fick kväljningar och gick ifrån några av dom första blöjbytena.
Och det är ju inte direkt så att jag "biter ihop" eller andas krampaktigt genom munnen när det blir dags för ett stinkis-byte, det rör mig inte i ryggen helt enkelt. Alla hans kroppsvätskor är som mina egna.
Är det så för alla föräldrar?











En kladd som kladdar












Maten tog slut



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar