torsdag 7 april 2011

ONE YEAR OLD!

Idag är min lilla, goa, glada pojk ett år gammal.
Jag ljög lite på bloggen igår när jag skrev att vi åkte in för att kolla värkar.
Det hände ju i förrgår och i gårkväll hade jag redan legat i TOLV timmars värkarbete, fått bada varmt, akupunktur, lustgas :D och epidural. Kräkts några gånger men mådde relativt bra.

Började bli rätt trött på kvällen så dom satte in värkstillande så jag fick sova lite. Ung-grisen vägrade komma ner med huvudet ordentligt för att krystvärkarna skulle börja! Men hans värden såg jätte fina ut. Dom ville att jag skulle få sova lite och fortsätta dagen efter... Idag alltså!
Sova gick väl inte något vidare. Hade konstiga värkar och fick panikattack och den ena med det andra.

På morgonen hade jag feber och ungen ville fortfarande inte ut. Då blev det akut kjesarsnitt. Ja med "akut" betyder det inte att dom plötsligt springer med min säng till operationssalen och gastar och har bråttom, utan det var bara inte planerat helt enkelt. I lugn och ro fick jag mer epidural och kördes in till kirurgen...
DÅ började jag få lite panik och tvingade narkosläkaren att stå bredvid mig med lugnande i beredskap. Det kändes som om jag inte kunde andas pga. syrgasen och ett stort jävla skynke framför ansiktet. Ingen känsel i benen heller. Inte kul.

Jag var lite besviken. Inte för att det är något fel på kjesarnsitt om man vill göra det, men jag hade ju i nio månader haft min "mål"-bild och pepp-bild att äntligen få upp min skrutt på bröstet efter att ha klämt ut honom. Den här fantastiska bilden hade dämpat min förlossningsskräck hela graviditeten och jag såg istället fram emot det. Jag blev snuvad på't och jag kan fortfarande bli lite ledsen för att jag missade detta. Men jag är glad att allt gick bra och att en frisk och STARK unge till slut kom ut... ur magen.

I morse fick Timothy öppna alla paket och jag sjöng Ja må han leva. Han fattar ingenting och blir lika glad (gladare) för presentpappret som presenten. Men när han blir stor sen kan han titta på fina bilder i hans pärm!
PUSS min älskade lilla bebis, som officiellt inte är bebis längre!!! Älskar dig mest i hela världen och skulle göra allt hundra gånger om för dig.
Hoppas din dag blir fin :)


Today is my little, wonderful, happy boy one year old.
I lied on the blog yesterday when I wrote that we went in to check the contractions last night. It happened the day before yesterday and last night I had already been at the hospital in labour for TWELWE hours, received a warm bath, acupuncture, nitrous oxide :D and epidural.
Vomited a few times but felt relatively good.

Was getting pretty tired in the evening so they tried to "stop" the contractions so I could have some sleep. The little frog refused to come down with his head completely to start the pushing! But his values ​​looked very nice. They wanted me to get some sleep and continue the next day ... Today, that is! Any sleep didn't really take place. Had strange contractions and had panic attacks and the one thing after the other.

In the morning I had a fever and the kid would still not come out. Then they decided to get him out with a C-section. I had some more epidural and was taken to the surgeon ... THEN I started getting a little panicked, forcing the anesthesiologist to stand beside me with some sedatives at the ready. It felt like I couldn't breathe cause of the oxygen I had and a large freaking curtain right by my face. No sensation in my legs either. Not fun.

I was a bit disappointed. Not that there's anything wrong with c-section if you want to do it, but I had made up a "goal"-picture and a pep-picture in my head for nine months that finally I would have my little snufkin on the chest after squeezing him out. This fantastic image in
my head took away all my fear to give birth throughout the pregnancy and I looked forward to it instead. I still get a little sad that I missed it. But I'm glad everything went well and that a healthy, strong kid finally came out ... from the stomach.

This morning, Timothy opened all the gifts and I sang Happy Birthday. He doesn't understand anything and are just as happy (happier) for the gift wrapping paper than the actual gift. But when he grows up he can look at pretty pictures in his binder!
KISSES my precious little baby, who officially isn't a baby anymore! Love you most in the world and would do everything again a hundred times over for you.
Hope your day will be wonderful :)










Fick möblera om på bordet lite
Had to rearrange the stuff on the table




ett kladdigt födelsedagsbarn efter frukost
a messy birthday boy after breakfast





en hint! Vill du gå ut?
a hint! Do you wanna go outside?





eeeeh... Vem vet vad Han sysslar med. Han kanske var hungrig
eeehm... Who knows what he's doing. Maybe he is hungry




Den här kom i posten idag. En flamingo-handdocka. Det finns bara en person som köper en sån här... Lisa! Fab ;)
This arrived in the mail today. A flamingo-hand puppet. There is only one person who buys something like this... Lisa! Fab ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar